Att handla mat har

Det ar sa kul att aka och handla har! Vi har ett Valmart (en blandning mellan Ullared och Maxi) en bit bort dar vi nastan dagligen stannar till for att kopa vardsliga saker som flingor och raklodder. Och det som ar lika kul varje gang ar summan vi handlar for. Alltsa det ar sa sjukt billigt! Sjalvklart har de laga priserna en del att gora med att det mesta ar amerikanska marken men ALLT ar billigt har. Jag kopte TIGIs schampoo for 40 kronor och det betalar jag for fasen 200 spann for hemma! Jag tror jag ska kopa pa mig ett lager haha! Till min stora fortjusning ar Ben & Jerrys mycket billigare har ocksa, 18 kronor for en stor burk. I'm lovin it!

Det ar bara sa kul att ga in i ett sadant har jattevaruhus och titta pa allt. Och det ar svart att inte handla nagot nar allt ar langt under halva priset mot vad det kostar hemma. Man fashineras aven av storleken. Yes, det stammer ALLT ar stort har. Bilar, manniskor och matportioner. Att hitta en liten pase chips ar omojligt, att bara kopa en halv liters cola finns inte, har ar det ett flak som galler! Som jag skrev i forra inlagget ar det aven billigt att hyra film, sa en myskvall med tva filmer, sotsaker (chips, godis, glass vad som egentligen) och dricka kostar under 40 spann.
Ar ju nastan sa vi kanner oss rika nar vi storhandlar!  

Nu ska vi dra oss bort mot vart palats. Dags att lamna de tva filmerna vi hyrde igar och kanske hyra tva nya.

I morgon kara vanner drar vi mot Kennedy Space Center.
Rymden, har kommer vi!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Dit skulle jag åxå vilja komma,hoppas ni får fota en hel del,mycket intressant.(undrar om dom har sånt i thailand åxå)

Kram !!!!!

2008-08-04 @ 19:10:20
Postat av: malin

18 spänn för ben & jerry! helt otroligt! du vet att du tjänar pengar för varje burk du äter då! puss

2008-08-04 @ 21:36:14
Postat av: Kalle

ben & jerrys är ju överskattat! cociii doooh eller vad den nu heter smakar ju papper! fast det det kanske va ett dåligt avslöjande.. men jag äter inte papper, ävem om det lät så haha!



hittar du några bananfodral då sabina? du kanske kan köpa flera ;)

2008-08-05 @ 23:19:40
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0