Framme i Palm Springs

För ett par timmar sedan checkade vi in på hotellet här i Palm Springs. Det första som slog oss när vi hoppade ur bilen var hettan. Som en rak höger attackerade den oss. Palm Springs ligger mitt i en öken, detta innebär alltså inget vatten och med det inget havsbad. Hotellreceptionisten sa dock att detta (39 grader) var "kallt" och att det i normala fall brukar vara 43 grader. Vilken tur vi har som anländer nar det är svalt! Men vi klagar inte då vi har Palm Springs största pool till vårt förfogande. Vi klagar inte heller över att receptionisten hade uppgraderat vårat rum till en svit helt untan extra kostnad eftersom: "Well, if you are staying three nights, it is better for you to have a suite". Vi tackar och bockar för det!

Bilresan hit från San Diego var helt otrolig. Stora femfiliga motorvägar åt alla håll omringade av de mest fantastiska berg. Som en mur runt staden med klippiga kanter och branta stup. Jag har ju massa tid att spana in naturen då jag sitter bredvid min chaufför Carl. Ibland pratar jag dock lite för mycket så vi missar en och annan avfart men med gpsen och lite tålamod hittar vi alltid in på rätt väg igen : )

På väg mot Palm Springs

Vi har precis tagit en fika på Starbucks där jag hittade en ny favorit idag: Vaniljfrappe. Is, mjölk, vaniljkaffebönor och grädde. En riktig kaloribomb men ack så god! 

På vägen hem hände något som aldrig skulle hända i Sverige. En främmande tjej går förbi oss och säger:
"I love your dress, that is soooo cute!"
Fatta, jag fick en komplimang bara sådär. Helt utan vidare. OM jag blev nöjd! Carl trodde dock att tjejen gav mig en komplimang eftersom han var så snygg. Ja hans ego är det inget fel på...

Nu dags för lite OS-tittande, det kan aldrig bli för mycket sport (slogan snodd från TeamSportia, tycker den är rätt bra)

Kollar ni något på OS därhemma?


  


Kommentarer
Postat av: Kalle

gud vad snyggt du fått det på bloggen. och din favoritfärg (som på bananfodralet...) rosa! vem har gjort det så tokigt fint? inte för att jag är så rosa av mig, men du är ju ;)

2008-08-17 @ 10:57:15
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Thomas o Ann-Louise

Hej på er!! Nu har du hittat din rätta färg på bloggen, Sabina! Jättekul att ta del av alla era spännande bilder! Beträffande OS så tittar vi på en del av inslagen på kvällarna och på helgen. Vi är inga fanatiker som sitter på nätterna. Semifinalen i tennisdubbeln med Johansson/Aspelin var en riktig rysare, såg ni den? När ni är ute så mycket på vägarna, ser ni några schyssta Corvetter??



Många kramar från T o A-L!!!

2008-08-17 @ 12:05:53
Postat av: Ann-Mari

Hej på er!

Gud vad härligt allt låter. Jag har suttit och läst er blogg här i Boda idag. Det ösregnar ute, blåser och känns som höst. Och så läser jag om 39 grader... Njut njut njuuuuut!!!

Kram Ann-Mari

2008-08-17 @ 13:55:33
Postat av: Little sis!

Hej på er! Ja, bloggen blev väl rätt bra! synd att du inte nämde att det var din duktiga lillasyster som har lekt ;D Jo, jag tänkte på en sak med! Prova rengöra din lins på kameran! Gör så som man gör med ett par glasögon! andas och torka av med en trasa eller något likande! ;)

Puss lill!

2008-08-17 @ 18:25:23
URL: http://nathalieenlund.blogg.se/
Postat av: Till syrran

Men Nathalie. Innan du anklagar mig för att vara otacksam titta senaste inlägget!!! haha, vi skrev de samtidigt! jag ska testa att rengora linsen. puss

2008-08-17 @ 18:42:06
Postat av: Till Kalle

Erkänn att du också vill ha lite rosa inslag i vardagen? Allt blit roligare då!



Jag kan inte ta åt mig äran, det är syrran som har fixat det åt mig. Hon är galet bra hon!

2008-08-17 @ 18:43:36
Postat av: Hanna & Nicklas

Hejsan på er!

Det har varit väldigt intressant och roligt att läsa om er resa och titta på era bilder. Vilken resa ni gör, ni får ju uppleva och se jätte mycket. Ha det det så bra och ta hand om er! Glöm ej passen =)

Vi ska snart till Mallorca, det ska bli skönt.



Kramar / Hanna å Nicke





(skulle hälsa till er från mamma och pappa)

2008-08-30 @ 00:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0