17 och 22

Här kommer alltså bildbevisen på mina pass. Undrar om jag blir insläppt i USA när jag ser ut som en fånge på det nya? Carl sa: Det ser väl inte så farligt ut... Yea right mister!
Jag fick ta om bilden till det nya passet efter att tanten i luckan hos polisen spydigt uttryckte sig:
- Du får mer än gärna ta en ny bild om du inte blev nöjd med denna.
Klart man vill va snygg på sitt pass tänkte jag, ansträngde mig och tog en ny bild.
Tanten tittade inte ens på den nya bilden, bara fräste:
- 400 kronor blir det. Kontant eller kort?
Min lilla skämtnerv vaknade då plötsligt till liv. Jag hade god lust att fråga henne om hon inte tyckte att jag var den snyggaste människan hon någonsin sett. Men eftersom kön bakom mig ringlade långt bort till avdelningen: förlorade gods insåg jag snabbt att det tyvärr ej var läge för att vara ironisk. Men all kärlek till dig ändå lilla damen!
 
Gammalt pass


Nytt pass
 

Kommentarer
Postat av: Pappa

test 1

2008-07-10 @ 18:23:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0