...

Det var länge sedan nu som jag tillät mig själv att minnas allt. Varenda dag, varje liten sekund. Jag har valt att bara tänka på allt som var bra, allt det fina. Att allt är bättre nu. Men vissa dagar och nätter kommer känslan och bilden tillbaka. Jag kan varken rymma eller blunda men framförallt kan jag inte glömma. Bilderna, rösterna och lukterna finns där. Så nära. Så verkligt. Att leva ena dagen med förhoppningar och nästa med tvivel. Att inte få några svar, inga besked. Men det värsta av allt, att inte kunna göra något. Du bara står där helt tom och maktlös och ser på.

Bilden av dig så liten och svag. Sjuk. Du var så stark och med en kamp om att vilja leva. Med en rädsla över att behöva lämna oss. Du ville inte gå riktigt än.

Det går inte en dag utan att jag tänker på dig. Inte en dag utan att jag hör ditt skratt, din röst eller känner din doft. Jag kan fortfarande känna dina kramar och små viskningar i örat. Ibland sitter jag och väntar på att du ska ringa som du alltid gjorde. Det finns så mycket jag vill berätta. Så mycket vi aldrig hann med.  

Jag önskar att jag fick träffa dig en gång till, om så bara för en minut. Bara så jag fick hålla din hand och höra dig säga några ord till mig. Då skulle jag få veta att du slipper smärtan och att du mår bra nu. Jag glömmer dig aldrig. 

Mamma jag älskar dig 


Kommentarer
Postat av: Kalle

Så himla fint skrivet Sabina! Det skulle finnas fler som du!



Jag diggar dig hårt, du bästa fina syssling.

2008-07-08 @ 19:06:47
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Sofie

Håller med min käre broder! Tusen kramar från mig till dig!

2008-07-08 @ 23:07:11
Postat av: Anonym

du e fin du! ses snart! puss

2008-07-09 @ 08:40:53
Postat av: sofia

2008-07-14 @ 13:09:25
Postat av: sofia

du finaste Sabina!

2008-07-14 @ 13:09:58
URL: http://egocentriskt.blogg.se/
Postat av: Syster yster din!

Hej syster!

Jag har inte uppdaterat på ett tag! och jag kommer göra en design till dig snart! Jag saknar dig så mycket!

Hoppas du kommer ha de bra i usa nu! Och så ses vi när du kommer hem! Önskar jag kunde säga hejdå, men de går ju inte nu när jag e här uppe i storstaden! Eller kommer du hit kanske?



Och du! Du och jag kommer att träffa mami snart! Jag känner de på mig! Kanske när jag kommer bo hemma hos er?



I love you sis! <33

2008-07-15 @ 07:19:20
URL: http://nathalieenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0