Framme i Washington DC

Klockan 10 imorse startade var fard mot Washington DC. En liten kort resa pa 77 mil (?!). Nu i efterhand var det val inget speciellt med vagen. Nar man kor sa langa strackor pa en gang ar det enda man ser femfiliga motorvagar och skog. For att se staderna maste man in pa smavagar. Nagot som ar svart nar man bara vill komma fram till malet. Det blev en dryg resa men nu antligen ar vi framme. Vi har checkat in pa ett hostel som mer liknar ett lyxhotell. De hade rea pa rummen da det tydligen ar lagsasong har nu. Vilket for oss inte gor nagot : ) Rummet skulle egentligen kosta 379 dollar per natt och vi fick betala 140 dollar. Vi var tvungna att ga ner och kolla med receptionisten att han inte hade lurat oss for nar vi oppnade dorren till rummet blev vi hapna. Allt ar sa vackert! Vi har till och med en dorrvakt som haller upp dorren at oss, haha inget vi direkt haft pa de tidigare stallena : )

Verkar som det blir en stressad visit har. Vi ska forsoka hitta flyg\tag till Orlando, vilket vi inte kunde boka via internet har. De accepterar bara betalkort med anvandare bosatta i USA eller Kanada. Sa nu maste vi ge oss ut imorgon och leta turistbyra och se om de kan hjalpa oss med en biljett. Men lite sightseeing ska vi hinna med. Maste ju se Vita Huset nar vi ar har. Verkar som att det ar mycket museer att spana in, vi far se vad vi hittar pa och hinner med. Som ni sakert forstar sa ar vi aldrig rastlosa, det finns ALLTID saker att gora och fixa med. 

Den har datorn har tyvarr inte heller nagot uttag for minneskortet. Vi har sa mycket roliga bilder att visa er, kan INGEN dator vara lite samarbetsvillig?! Men vi lovar, sa fort vi kan ska vi ladda upp bilderna! 

PS: Har ni hort nagot om orkanen Dolly hemma? Pa vissa stallen i USA har den forstort jattemycket. Det pratas om den pa alla vaderkanaler. Vi kommer inte vara i narheten av den. Men vi undrar bara om det ar nagot som det pratas och varnas for hemma? Ingen fara med oss i alla fall!

KRAM 

Kommentarer
Postat av: Carolina

åhh! Det finns så mycket att göra i DC. Jag skulle reccomendera att åka upp i Washington Monument, den stora obelisken, utsikten e häftig. Sen var the Holocoust (kan inte stava..förintelsen) Museum verkligen gripande men det kanske inte är det första man gör i DC när det finns så mycket annat. Du måste ju självklart gå bort till Lincoln Memorial och the reflecting pool som du kommer känna igen från Forrest Gump när han håller tal. Om du vill ringa och få tag på mig och fråga något är numret 231-276-7260. Det är till vårt kontor men de kan lämna meddelande för mig, så om du har ett nummer jag kan ringa tillbaka så kan jag göra det så fort jag kan! Hoppas verkligen att ni har det bra. Önskar jag var med er! Bamsekram, Carro(=

2008-07-25 @ 05:21:31
Postat av: Linda

jag såg din tvilling idag på jobbet, för en sekund blev jag helt överlycklig ( fick nån löjlig tanke att du kommit hem :) ) tills jag insåg att det inte var du :( hoppas ni har det bra min lilla gulleplutt. puss puss

2008-07-25 @ 19:49:18
Postat av: Pappa

Jag säger bara:HÄRLIGT...

2008-07-25 @ 21:49:12
Postat av: Ellen

Hej på er! Allt låter underbart... njut:) Kramar

2008-07-26 @ 19:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0