Me and Mureen

Efter jobbet igår drog jag bort till dansskolan för att möta upp Tina. Vi var tvungna att snacka igenom lite koreografi eftersom Tina ska undervisa en del av mina grupper de första veckorna innan jag är tillbaka. Det gick faktiskt väldit bra och Tina kommer göra ett kanonjobb! Tack så mycket för att du ställer upp!

Vid tiotiden mötte jag upp min lover Malin för en spontan vinkväll på Mollys. Har inte skrattat så mycket på länge. Var livemusik på puben, trubaduren som spelade var grym (Malin uttala på vårt sätt) och det kändes som en perfekt sommarkväll. Redan klockan tre igår blev jag sugen på vin men Malin sa att jag inte var alkoholist förrän jag drack för att jag var ledsen eller deprimerad. Good to know! Så jag firade med en lakritshot!

Vägen hem genom larmgatan var sorglig. Var det nu vi skulle säga hej då till varandra? Var detta sista gången vi ses innan jag har en ledig dag innan oktober? Malin tänkte samma sak och kom då snabbt på att hennes sjal ligger i min bil. Så hon är tvungen att hämta den en annan dag. Bra. Avsked är inget för oss två.

Malin undrade hur amerikanarna skulle uttala mitt namn. Som det låter sa jag. Men Malin testade då lite olika varianter:
:Sabiiiiina:Sabajna:Sabie:Sajbi...... Tills hon så fint avslutad kvällen med att säga:

- Jamen när jag var på Nya Zeeland och berättade att my name is Malin trodde de att jag hette Maureen. MAUREEN??!! Och hur snyggt är det?!


Puss till Malin för att du är så där bäst


Kommentarer
Postat av: mureen

usch..imorron måste vi säga hej då...eller imorron e ju idag, alltså ska vi säga hej då senare idag..ååå nu fick jag ångest, det e INTE grymt(kom ihåg att du måste lära amerikanarna det, haha)! hade inte skrattat så mycket på länge heller :D

puss till dig med för att du åxå e så där bäst!

2008-07-17 @ 00:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0