New York, New York

Hej pa er alla!

Vi har kommit fram och ar valbehallna. Vi landade sent i natt svensk tid efter en resa som borjade vid fyra pa morgonen. Bara att hitta in till Manhattan var ett projekt! Forst tag och sen tunneblana, en resa som tog ungefar en timma. Och detta bara for att ta sig ut fran flygpaltsen. Men vi traffade en rolig kille Richardo fran Italien pa flyget som hjalpte oss att hitta ratt! Lagom varma och trotta alnlande vi till vart hostel utan nagra som helst forvantningar. Carl trodde det skulle va ra kackerlackor overallt. Och som ni alla vet foredrar ju jag frascha toaletter haha! Men rummet var ok. En sang, en lampa och till och med en tv. Det luktar konstigt pa hostlet, gammal rok och urin vilket gjorde att jag borjade grata. Men jag var nog overtrott haha! Och som Carl sager: Vi ska ju bara sova har..... Vi stannar pa samma hostel i natt ocksa innan vi beger oss mot niagarafallen. Formodligen med natt tag imorgon.

Idag borjade vi dagen med en frukost pa Mcdonalds, haha! Idag ska vi bara ga omkring och uppleva staden. Skont med att inte ha nagot planerat utan bara ga dit vi vill. Jag tror dock att jag ska bli ranad av alla stora svarta manniskor som tittar konstigt pa mig nar jag kommer gaende. Kanner mig sa liten har!
Idag har vi gatt omkring och utforskat Central Park. Sa mysigt men framforallt valdigt vackert! Underbar natur, vi skulle kunna ga dar hur lange som helst och bara strosa omkring och kolla pa alla manniskor. Man kan liksom inte fatta hur STORT det ar har. Vi har inte ens sett Manhattan an, bara en liten del av en park! Vi gar och gar men det ar sadana ytor att det inte kanns som att man kommit en endaste meter. Vi var tvungna att svalka av oss och befinner oss just nu i ett kopcenter.

Vi ska leta reda pa en turistbyra strax och kolla upp tagen mot Niagarafallen. Samt fraga om alla sevardheter. An sa lange har vi inte gatt omkring med karta, men det behovs fasiken om vi ska hitta allt. Carl ar guide eftersom mitt lokalsinne ar obefintlgit! Jag blir lite forvirrad av alla gator och avenyer som enligt mig inte ar logiska alls. Men Carl bara skrattar at mig sa gar vi vidare! Vi kanner ingen panik med att se allt nu, eftersom vi kommer spendera sista veckan har innan hemfard. Vi tar det lugnt vilket kanns skont.

Men till alla darhemma sa har vi det jattebra! Vi verkligen bara njuter. Tack for alla fina sms!
Ta hand om er till nasta gang vi hors av.
Massor av kramar
Sabina & Carl

Kommentarer
Postat av: Anonym

Synd att du inte är längre i NY, riktigt underbar stad. Times sq på kvällen är underbart=)Trevlig resa

2008-07-19 @ 22:48:14
Postat av: Kalle

Tjo! Ser man på. Bara orka flyga i så många timmar är en bedrift. Hoppas man får se massor med bilder sen Syss! Ha det kul nu som fan och glöm inte bort svenskan till du kommer hem, annars kommer jag inte föstå dig när du är i stora staden Käälma sen. Kramparad, din Syss.

2008-07-19 @ 23:55:53
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tur att ni är frammae och mår bra låter det som. Vi har nu kommit hen från Västervik som var fint men vi hade en hel del regn. Var rädda om er Bina o Caaarl!

Kram Engla, Magda o Henke

2008-07-20 @ 16:38:08
Postat av: Linda

ojojojo, vad jag har varit orolig!! Ni skulle ju ringa ju :))) men jag antog at allt var bra. saknar er ska ni vet!!! ser fram emot alla bilder och höra mer om vad som händer. ta hand om er mina små guldklimpar. puss puss

2008-07-20 @ 17:32:30
Postat av: pappa

Kul att ni är framme,hoppas ni får det kul over there.har fått dina sms.Garaget är snart färdigmålat.Det blir fint...Hoppas få höra av er snart.Kram från papi.

2008-07-20 @ 19:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0