Shopping

Sjalvklart har vi hunnit med lite shopping under vara dagar i NYC. Herregud, hur skulle jag klara mig utan att ga in i alla dessa underbara butiker? Jag har forsokt att halla i planboken och inte kopa ALLT men det ar svart nar det mesta ar mycket billigare an i Sverige. Det finns manga roliga butiker och det racker med att bara ga runt sa syns de enorma logotyperna och reklamerna for kedjorna pa husen.

Vi har inte varit inne i nagon sadan dar fin butik an, kanns lite avlagset att ga in och klamma pa en Guccivaska nar man luffar runt i shorts och med en karta i handen men nagon dag ska jag ta mod till mig och ga in i en dyr butik.

Har foljt alla shopping guider som man far i Aftonbladet och Expressen ibland och genom dessa hittade jag till butiken Forever 21. En butik som paminner om en mix av HM, GinaTricot och Vero Moda. Enorm butik dar allt och jag menar verkligen allt var billigt. Me likie! Dar inhandlades lite trojor, klanningar och ett par jeans for endast 12 dollar. Ett par stuprorjsjeans for 70 spann, det finns ju liksom bara inte! Inne i den butiken spenderades ett par timmar men Carl var sa snall och lat mig prova allt. Han stallde sig till och med i kon for min skull sa jag skulle lunna prova annu mer! Snall kille jag har :)

En stor besvikelse var tyvarr Sex and The City butiken Century 21. Med ett varuhus dar endast nedervaningen var lika stor som hela Kvasten var det svart att hitta klader. Allt hangde valdigt tatt, kladerna lag pa golvet, hela butiken kandes valdigt stokig. Jag hade ju forberett mig pa att shoppa Manolos for 100 dollar och bara ga omkring och hitta reaplagg efter reaplagg. Men icke sa nicke. Lite underklader samt en duschkram var det enda som fick folja med tillbaka till vart hostel.

Annars har vi inte handlat sa mycket. Ryggsackarna blir tunga snabbt och vi vill spara oss lite till LA och nasta besok till NY. Men man skulle latt kunna branna en hel manadslon pa ett par dagar speciellt nar allt ar billigt!

Men Linda: Jag lovar dig, om jag moter ett par Manolos till ett bra pris sa blir de dina direkt. Just nu har varken du eller jag rad och jag vill inte satta dig i personlig konkurs...... :)

Dags att lagga upp lite bilder, for det verkar som om ni vill se vad vi gor?!
KRAM


Kommentarer
Postat av: Linda

ohhh min älskling. vad avis jag blev nu, shopping i new york, oj ojoj. o vad du är söt som tänker på mig, du vet att jag är bara glad om du kommer hem, du är den bästa presenten som finns :) men varken du eller jag skulle någonsin tacka nej till ett par manolos, hahha. men det var klokt av dig.......



saknar er till döds. puss

2008-07-24 @ 09:09:18
Postat av: sofia

Shit alltså, er går det ingen nöd på:) har calle fått shoppa lite med? förresten, jag sätter upp mig på ett par manolos jag med;)puss på er!

2008-07-24 @ 23:29:43
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0