SM och kongress

Disco / Street SM gick av stapeln samma helg som bröllopet. Detta året var det ingen vanlig sunkig sporthall som stod som danshall, nej ANNEXET Globen Stockholm var platsen där mina elever skulle kämpa om medaljerna. Carl körde bil upp till Stockholm direkt efter bröllopet lördag natt. Jag är så ledsen att jag inte kunde vara på plats och heja på er bästa dansare under lördagen, men bröllopet fick gå föra denna gång! På plats söndag morgon var jag redo för gruppdiscon samt Street tävlingarna. Är stolt över alla dansare som klarade sig galant under tävlingarna. Det var långa dagar med mycket väntan för alla, men ingen klagade för det. Bra jobbat tjejer!

Framåt kvällen utan ett dygns sömn orkade jag inte längre vara vaken. Kroppen skrek efter sömn! Jag gick bort till hotellet där jag och Praktis skulle sova över natten. Somnade ganska fort efter samtal med Carl och chefen. Praktis dök upp efter avslutningen på Annexet som Adam Tensta satte punkt för, vi snackade och utvärderade tävlingen inna  jag ganska snart slocknade. Upp tidigt måndag morgon för att vakna till det bästa som finns - hotellfrukost!
Vi åt som vi aldrig sett mat förut, vi var ju tvugna att prova lite utav allt.

Klockan 10 skulle vi infinna oss på Annexet igen, dags för danslärarkongress. Tre timmar non-stop disco med Sasha, fantastiskt dansare från Slovenien. Allt gick jättebra och det var verkligen kul att få dansa själv igen. Kunna pressa och utmana sig själv tills kroppen inte orkar mer! Blev mycket dans och skratt med viktigast av allt inpiration! Kul att testa nya stilar, nya hopp och nya låtar. Lite besviken blev jag allt på Praktis som pausade sista låten, haha X-tra quick var inte hennes starka sida! Haha, hon stod vid sidan och garvade "aldrig i livet" sa hon bara och skakade på huvudet!

Kul att träffa Erika också, byta några ord och prata av sig om allt jobb. Vi käkade Donken efter, dags att fylla på matförrådet efter många timmars dans!

När vi skulle flyga hem, misstog vi oss lite på tiden jag och Praktis. Men vi hann med nöd  och näppe till Bromma flygplats, innan det var dags att åka hem. Underbara dagar i Stockholm tack Sofia för att du är med. Det är du och jag!
Vaknade på tisdagsmorgon med träningsvärk i hela kroppen. Tog mig inte upp ur sängen. Stretcha tjatar jag alltid på mina tjejer om, men gör jag det själv. Svar nej. Det ska kännas att man varit på danskongress! Och det gjorde det, ända tills torsdagen!

Det är sjukt jobbigt med disco!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0