Vad kallar du mig?

Mitt fullständiga namn är Linda Sabina Enlund. Inte så speciellt. Trots det har mina smeknamn varit lite udda

Binus
Uppfanns av min kära morfar när jag var en liten tjej på 2 år. Jag var tydligen ganska busig förr i tiden, och istället för att kalla mig busunge tyckte morfar det vore bättre att kalla mig Binus. Lite mer personligt helt enkelt. Kan inte tänka mig att jag var busig som barn, ser jag inte ganska oskyldig ut?


Sabbe
Smeknamnet jag burit med mig längst och fortfarande kallas av vissa. Hemska tanke! Uppfanns av vem? Tror det var pappa som började kalla mig det under lågstadiet. Sabbe kort och gott. Inte världens gulligaste, bara Sabbe. Om jag blivit kille skulle jag hetat Sebastian (och troligtvis kallats för Sebbe), pappa kanske tröttnade på mig ibland, önskade jag vore kille och kallade mig Sabbe? Det var även pappa som kläckte frasen "Sabbe sabbar allt". Pappa sa det på skämt, ett skämt som snart alla sa så fort jag tog sönder något eller hamnade i trubbel.

Sumotutte
Uppfanns av min alltid lika roliga far. Har inte en aning om varför han kallade mig sumotutte. Vet bara att det var ett ord som jag avskydde. Hur positivt och snyggt låter sumotutte? Tror han kallade mig det bara för att retas och göra mig upprörd. Började i alltid lika roliga tonåren, gjorde mig sjukt arg då och gör mig galen idag. Tack pappa!

Bina
Uppfanns av någon snygg kille i nian när jag gick i sjuan. Mitt kanske mjukaste smeknamn. 
Bina låter litet, gulligt och oskyldigt. Precis som jag under första delen av högstadiet! Haha. Lilla Bina, det var jag och alla kallade mig för det. Finns fortfarande några sen högstadietiden som kallar mig Bina. Sweet.

Sabi och Sab. (med punkt)
Uppfanns av Caisa under gymnasietiden. Ibland orkar man bara inte säga hela mitt namn. Då räcker Sabi eller Sab. Under onsdagsfyllorna på Palace genom hela ettan och tvåan var det inte Sab. då var det SÄÄÄÄÄÄB! Lite mer rockigt, lite mindre schlagergolvet. Malin och Caisa kallar mig fortfarande för Sabi.

DJ Sabi
Uppfanns av mig själv efter min egna galna födelsedagsfest. Skulle gå hem från Söderport och insåg att jag var sjukt bra på musik och beats. Jag kom in i ett lyckorus och började stampa mina 8 cm klackar i asfalten, klappade takten på min puderdosa, scratchade i luften och försökte få Malin att inse mina talanger. Hon var inte imponerad, jag brydde mig inte utan döpte mig själv till DJ Sabi. Jag var sjukt nöjd. La dock snabbt kariärren på hyllan när jag vaknade dagen efter med spräckt puderdosa.

Vad kallar du mig för?


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sabinchen! Trevlig att du börjat blogga tycker jag. :)

2008-05-18 @ 19:00:41
Postat av: Sofia

Du är och kommer alltid att vara Sabbe, så är det bara. /C-medlemSofia;)

2008-05-26 @ 12:05:48
URL: http://egocentriskt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0