Lussekatt, lussebulle, saffransbulle

Igår tog jag ett stort kliv mot julen. Jag åt min första lussekatt.

Hade nästan glömt bort hur gott det är. Skulle lätt kunna leva på lussebullar och julmust. Kanske inte den mest varierande kosten men under december skulle det säkert fungera. Och som jag och jobbSara sa för att lätta våra samveten: Lussebullar verkar liksom nyttigare än vanliga bullar. Lite mindre socker och smör : )

Idag är det heldag med Linda som gäller. Fika nu på förmiddagen, julpyntletande, kanske lite shopping  och sedan lunch. Verkar som det blir en perfekt onsdag.

Kommentarer
Postat av: Anette

Hej, håller med dej om Lussebullarna, goda !Har själv inte bakat sen 1986 men konditorierna måste ju få inkomster dom oxå!Hälsa Natahalie så mycket från oss. Jättekul att ni börjar med måndagsluncher. Kanske man kan få vara med nån gång?

Kramar från Anette o. "Danskanders"

2008-11-26 @ 18:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0