Rött, grönt eller svart?

Jag får i mig minst en kopp te nästan varje dag. Te funkar liksom till allt. Lunch, fika eller som avkoppling efter träning. Framförallt gillar jag att handla te. Älskar att botanisera omkring inne på Gerdas (gick ett tag över till Kals kaffehandel men bytte fort tillbaka). Jag älskar doften där. Alla olika te och kaffesorter. Alla små söta koppar som skulle passa finfint i mitt kök. Jag lukta och köper ett hekto av varje sort för att prova mig fram i tedjungeln. Har liksom fastnat för de svarta sorterna, även fast jag vet att både rött och grönt är bättre för kroppen. Utrensande, uppiggande, rogivande. Men smaken då? Te ska ju vara gott. Än så länge har jag varken hittat ett gott grönt eller rött te. Men skam den som ger sig, på onsdag ger jag mig in till damerna på Gerdas så får de lotsa mig fram till ett nytt köp.


Kommentarer
Postat av: Kalle

Gerdas är hur bra om helst. Favoriten är nog Grön guava, testa det! Sen har du ju tokfina Västerports handelsbod. En dold pärla!

2008-11-17 @ 22:57:22
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Det finns ju vitt te också. Vet inte om det ska vara bättre än det svarta, men jag hittade ett gott som hette lust och fägring.

Vill träffa dig snart! Kram!

2008-11-18 @ 07:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0