Vilken service...

Idag kom det in två damer i butiken. De skulle köpa ett presentkort och ge som present till en väninna. Jag slog in presentkortet i en kartong och krusade lite fint snöre runt. Damerna stod bredvid och såg mycket belåtna ut. Emellanåt hörde jag små ord som; "åh vad fint det blir" och "vilka vackra färger".  
De betalade för sig och gick. Efter en halvtimma kom de tillbaka. Fasen, nu har de ångrat sig och vill lämna tillbaka presentkortet i utbyte mot pengar var min första tanke. Men istället kommer damerna fram med en liten papperslåda.
- Ja, vi vill inte verka besvärliga, sa de
- Ehm, nej det är ingen fara, sa jag. Är det något problem?
- Ja, vi köpte nyss ett ljus till vår väninna. Men tror du att människorna i den butiken slog in det åt oss?
- Jaha, oj vad konstigt, fortsatte jag.
- Nehepp, det hade de minsann inte tid med. Och jag köper minsann alltid ljus där. Usel service! Ni får köpa papper och snöre och göra era paket själva fick vi till svar.
Damerna lät mycket upprärda men fortsatte:
- Vi har aldrig träffat en trevligare expedit än dig och vi vill gärna att du slår in även detta till ett paket. Vi betalar dig gärna.
- Tack. Men nej, ni behöver verkligen inte betala.
- Den här butiken har den bästa servicen i hela stan. Vilket fint paket du gjorde! Kan du göra ett till?
- Visst kan jag göra det, sa jag och klämde fram ett leende.
Efter lite tejpande och ytterligare lite krusande var paketet klart. Damerna såg på mig som jag vore gud. Vilken service och tack kära du för att du hjälpte oss, sa de i mun på varandra. De gav mig varsin tjugolapp som tack för hjälpen. Och på vägen ut hörde jag det eka inne i Gallerian VILKEN SERVICE!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åhh, du är juu bara för underbar Sabina. Och snälla tanter tycker vi om. Dessvärre klagar tanterna som kommer in på Carlings mest om musiken. "Vad högt ni har" eller "Usch vilket oväsen".



Men imorgon blir det roligt!puss sov gott

2008-11-19 @ 23:39:40
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0