Städhjälp, hur många vuxenpoäng?

Idag hade jag äntligen sovmorgon. Har inte på en månads tid haft en ledig dag då jag bara kunnat slappa och sova ut. Ni vet, sova utan att ställa alarmet? Sova tills man skäms, ta en brunch istället för frukost. Men när tror ni då att jag vaknar? Inte är det vid elvatiden som jag hoppats på. Nejdå, strax efter åtta vill min kropp vakna. Jag försöker trotsa mig själv genom ett tvångsförsök att somna om. Men icke. Bara att gå upp och börja med det värsta jag vet, att städa. Jag tycker det är rätt okej att dammsuga men detta eviga plockande. Lite här, lite där. Jag fixar det inte! Givetvis älskar jag ett rent och nystädat hem men jag har fasiken inte tid. Jag är en mycket upptagen kvinna, haha!
Idag hann jag fixa sovrummet i alla fall och nu har vi precis avslutat sorteringen av morgondagens tvättlass. Jesus, vad tvätt! Verkligen roliga dagar, städ och tvättkärringen - that´s me!

Hade mellan allt fix och jobbet en mycket het dejt med Linda. Åh den donnan är det bästa som finns. Hon gör mig alltid så glad. Vi gjorde det som vi är bäst på. Shoppade, åt och gav varandra snälla komplimanger. I love you honeypie!

Imorgon ska jag köpa ny telefon till lägenheten. Idag slutade de fungera helt. Ni märker väl hur många vuxenpoäng jag samlat än så länge? Ska även tillägga att jag haft matlåda till jobbet sista två dagarna, inte illa för att vara jag...


Kommentarer
Postat av: Syster

Lunch/fika idag kanske? det tycker jag skulle sitta fint! jag skickat ett sms snart!

Älskar dig bigsis!

2008-10-09 @ 08:52:52
URL: http://nathalieenlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0