Åh så bra!

Nu hänger vi på hotellet där vi ska bo kommande fyra nätterna. Eftersom vi landade sent igår valde vi att ta första natten på ett hotell nära flygplatsen. Nu bor vi på 26:e gatan, nära sjunde avenyn. Läget kunde alltså inte vara bättre. Förra gången bodde vi på ett äckligt hostel där det luktade rök överallt. Jag vågade inte gå på toa, knappt inte duscha för man visste aldrig vem man skulle möta i korridoren. Alla som bodde där var så äckliga, kändes mer som ett hem för uteliggare än ett hostel. Jag kände mig aldrig säker och det var så skönt när vi väl checkade ut. Men ett sådant hostel är trots omständigheterna svinigt dyrt. Runt 600 kronor per person och då är det delad toalett som gäller. Återigen älskar vi hotwire.com! Genom den sidan bokade alltså detta hotellet där vi befinner oss nu. Vårt rum är jättefint. Rent och fräscht, vi har till och med en platt-tv! Och så lite vardagslyx för mig: Dunkuddar! Yepp. En mjuk och en lite hårdade. Bara att välja vilken, eller göra som jag och ta båda. Känns så bra att kunna avsluta resan genom att bo bra och ha nära till allt!



Nu ska Carl gå igenom alla tennisregler med mig. Jag finner ingen logik i hur man räknar poäng, set och game. Annars sitter jag bara och frågar om allt och det får man såklart inte göra under matchen sen. Trist med tennis att man alltid måste vara tyst. Hur ska detta gå?


Kommentarer
Postat av: Louise

Ja Sabina hur ska det gå att vara tyst en hel tennis match. Härligt med lite lyx hotell ,tänkte på dig när du skrev i början av eran resa hur du sov i dina egna lakan. har sett att det finns satin reselakan kanske vore något till nästa ev resa.Sköt om er. Kram Anna o Louise

2008-09-03 @ 21:23:42
URL: http://radiosonggirl.blogg.se/
Postat av: Malins mamma Maja

Hejsan Sabina!

Har börjat gå in och läsa din blogg då och då,efter tips från Malin. Hon sa att du skriver jättebra.

Vill verkligen ge dig lite beröm, du är en bloggtalang. Välkommen hem till KALMAR.

2008-09-04 @ 10:27:41
Postat av: Magda

Hej Bina!!

Var på severins i veckan och det ända Engla gjorde var att sprina omkring och säga:Vad är Bina? typ hundra gånger!!

Förstår att du har problem att vara tyst! Känner igen mig själv hahahahahahahahhahaahhah

krammmmmmmmmmmmmmmm

2008-09-04 @ 11:31:59
Postat av: Anette o

2008-09-04 @ 17:50:10
Postat av: Anette o Anders

Hej, från Anette o. Anders.

Har hört detta om att engla springer omnkring och undrar var du är. Du är längtad efter !!! Ja hon längtar säkert efter Carl också! eftersom han är som han är!

Jag (anette)ska pån en provlektion på nån slags yoga på måndag men vi kommer ändå att hinna att hälsa er välkomna HEM Carl : var inte orolig vi ska inte ha med oss flaggor el annat som utmärker dej på tåget! Sabina vi kommer att krama dej som om att din blogg inte finns Välkomna hem Kram A % A

2008-09-04 @ 18:06:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0