Min dator är igång igen

Tog en välbehövlig sovmorgon idag, kroppen var helt slut efter tävlingen igår. Även om jag inte själv tävlar längre är det en jobbig uppgift att vara domare. Du kan inte för en sekund tappa fokus för då är man körd. Hela tiden snurrar klädregler, teknik, och taktkänsla i bakhuvudet. Hur många dansare skulle jag kryssa vidare nu igen? Är hon/han så pass bra att gå vidare till semifinal? Hur gör jag i finalen när alla dansare är bra? Puh. Mycket att hålla ordning på. Dagen flöt på snabbt och jag tycker själv att jag gjorde ett bra jobb. Alla mina tjejer från dansskolan gjorde jättebra ifrån sig vilket resulterade i ett par pallplaceringar. Stort grattis till alla duktiga dansare!

Efter en dag instängd i en sporthall var det skönt att gå en sväng nu på förmiddagen. Knallade förbi mina vänner på Kjell & Co. Förra gången hjälpte de till med att hitta en laddare till min videokamera. Även idag gjorde de mig glad när de plockade fram en laddare till min dator. Eftersom jag köpte den i USA har den inte fungerat att ladda här hemma och jag orkar inte dona med adapter varje gång jag ska ladda den. Eftersom jag är helt borta inom teknikvärlden hade jag räknat med att en laddare skulle kosta ett par hundra. Gissa om jag blev glad när snälla killen bakom disken berättade att den kostade 39:-! Trettionio riksdaler. Det kallar jag dagens fynd! Äntligen kan jag använda datorn igen, vilket lär betyda mer bloggande.

Har inte sett något avsnitt av nya idol än, passar på att se reprisen samtidigt som jag nu glufsar i mig en pizza från Italia. Lite snabba kolhydrater innan jag strax beger mig mot dansen.
Hoppas ni får en bra söndag!

Kommentarer
Postat av: Ellen

Sabina, du är så go!!=) Saknar dej

2008-09-21 @ 20:53:09
Postat av: Kalle

gud det här var på tiden syss! ;)

2008-09-21 @ 21:01:32
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0