Sex and the city, modevecka och så lite shopping

Just nu svävar jag på rosa moln. Är så glad för idag fick jag äntligen göra den efterlängtade sex and the city turen! Och ja, den var så bra som jag trodde den skulle vara. I tre och en halv timme åkte vi runt hela NY för att besöka kända platser så som fik, barer, parker och butiker från serien. Under hela resan hade vi en guide som berättade massa roliga saker från inspelningarna och saker man inte visste bakom kulisserna. Mellan platserna visades klipp från serien så vi skulle känns igen oss när vi kom fram. Och vilken snäll kille jag har sen. Inget gnäll. Inga frågor som "hur kan du tycka detta är bra?". Bara helt förstående genom hela resan. I love you! Carl var lite nervös att han skulle vara ensam kille på turen, men hela tre andra killar var med. Alla precis som Carl medsläpade av sina tjejer. Haha.
Älskar man serien så är denna grejen ett måste. Lätt en av de bästa sakerna på hela resan.

Cupcakes från Magnolia Bakery. Kan erkänna att de var precis lika söta som de ser ut  Utanför bageriet. Det var här Carrie berättade för Miranda att hon höll på att bli kär i Aidan. Sweet!  Utanför Scout. Baren som Aidan och Steve öppnade tillsammans. Den heter givetvis något annat i verkligheten men se serverade precis som i serien...  ...väldigt goda Cosmopolitans. Skål!

Förresten så är modeveckan i full gång här nu. Vi gick förbi Bryant Park där det enorma tältet stod uppställt. Tänk, därinne vimlar modeller, designers och kändisar omkring. Disskuterar om grått är det nya svarta. Över ett glas champagne går de igenom nästa vår och sommars kollektion. Vad som är inne och vad som defenitivt är helt ute (typ de grejerna jag köpte idag). Modeveckan resulterar givetvis att det är mycket mer folk i New York. Det märks. Människor precis överallt men framförallt trafiken. Den är inte att leka med. Vi tar oss snabbare fram genom att gå 20 gator än att ta taxi 2. Men kul är det att bara spana på allt folk. Och jag hade minsann inte tackat nej till en inbjudan till några visningar.

Här skulle jag ju gärna hängt lite...

Tillsist. Har man mot alla odds absolut inget att göra i NY kan man alltid shoppa. Idag inhandlade jag två rutiga plagg. Har aldrig ägt ett rutigt plagg (förutom ett par gräsliga grön/ceriserutiga byxor från Rabbit, numera JC som jag helst av allt vill glömma) så därför slog jag på stort och köpte två! Ett par dansskor fick öven följa med hem.

Vi fick inga biljetter till tennisen i morgon. Slutsålt sedan länge. Får bli att se matcherna på tv istället.

Kram till er alla


Kommentarer
Postat av: Pappa

Höjdpunkten på din resa,bina?

2008-09-06 @ 15:47:23
Postat av: Kalle

Ett par dansskor fick öven följa med hem?



Jag föredrar finskor!

(såna som bryter) hoho

2008-09-06 @ 16:20:04
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Till Kalle

Men Kalle, den där har jag ju ALDRIG hört förut! Fast lite småkul är den allt fortfarande...

2008-09-06 @ 17:40:28
Postat av: Till pappa

En av alla höjdpunkter absolut. Vi har sett så mycket, men detta var kanske en av de roligaste för min del. På måndag ses vi. KRAM

2008-09-06 @ 17:41:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0