Jag slutar aldrig förvånas.

Jag höll mig i alla fall vaken, vilket måste vara ett ganska bra betyg för att komma från mig såhär en onsdagskväll. Salongen bestod till största delen av unga killar mellan 16 och 18 som suktade efter de tuffa bilscenerna. Unga killar från Kalmars förorter som precis tagit körkort och fått låna pappas Volvo i hopp om att kunna racea lika bra som Vin Diesel i filmen. Ett par av de unga männen hade tonårstjejen med sig som sällskap. Förmodligen håller det inte ens gymnasiet ut eftersom de vet att nästa vecka på Bistrobar hittar de något nytt. Något bättre. Någon ny tjej med jeansleggings från Gina och kass ögonskugga från H&M. Men ikväll passar det med lite hångel i biomörkret. Jag tittar snett och ilsket på de. Morrar med ögonen, fan sluta göra de där sliskljuden. Jag vill se film. I ren protest sätter jag likt en fjortis upp mina skor på sätet framför. Ingen reaktion men jag hoppas att jag åtminstone skymmer en bit av bioduken.

Tillslut avtar smackandet. Tonårskillen tar istället upp mobilen. Och börjar snacka. Högt och tydligt på ett typiskt tonårssätt. Med lathet och fula ord. Bah, liksom, ahh, typ. Jag kokar i mitt biosäte. Nu har han fan gått över gränsen. Man snackar bara inte i mobilen under filmen. Jag får verkligen anstränga mig för att inte säga något. Jag älskar att lägga spydiga kommentarer och nu har jag ett utmärkt tillfälle. Men jag gör det inte. Jag är rädd, inte ett skit för vad Lindsdalskillen bakom mig ska säga. Jag blir rädd för mig själv. Jag känner mig som en moraltant. En tant som i sommar fyller 23. Jag lägger band på mig själv. Och surar ihop i sätet.

På parkeringen efter filmens slut ger jag killen en sur blick. Han ignorera den och hoppar in i sin pappas Volvo v70. Han skiter fullständigt i mig. Nu ska han bort till McDonals vid coop för att köpa tre cheeseburgare och burna runt på parkeringen. Tufft. Själv låser jag upp min Opel Vectra och sitter med veckad panna hela vägen hem. Damn, jag skulle sagt något!

Kommentarer
Postat av: Liza

Sabina,varför läste inte du textkommunikation? du skriver ju som en gudinna!

2009-04-16 @ 06:47:22
URL: http://frulizafiza.blogspot.com
Postat av: mollan

hahahahhahaha ååå så skoj :) jag förstår ditt svåra dilemma där i biostolen. Dagens ungdom vet ju inte hur man ska föra sig i ett civiliserat samhälle!

Jag går gärna på bio med moraltanten Sabi snart! Han/hon som var med dig måste ha fått sig ett gott skratt när du började koka :) saknar din sköna bitterhet! puss på dig!

2009-04-16 @ 08:20:27
Postat av: Sofie

haha! Jag tror inte man måste vara hela 23 år för att gå i taket för sånt där. Jag tror det är sånt här som räknas i moral år. När det gäller moral år tror jag hälften av alla tjejer kan räkna det i kattår :)

2009-04-16 @ 08:45:00
URL: http://sofiesallt.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hej vännen! Haha vilket biobesök, då skulle man varit med, Sabina brusa upp! Det hade jag också gjort, vad hände med respekten!!! Saknar dej kram kram

2009-04-16 @ 09:57:26
URL: http://annaellenpersson.blogg.se/
Postat av: P

Hahaha, bini, du är fantastisk! Och världen behöver moraltanter också. Glöm aldrig det.

Kram.

2009-04-16 @ 10:04:25
Postat av: Pappa

Men vad in i hela glödheta har det tagit åt dej då? Har vi uppfostrat dej så dåligt? Klart som korvspad att du skulle sagt till,det hade jag gjort,å det med råge,det vet du.Så nästa gång följer jag med! Då ska dom se på f-n.Kanske nästa gång Berhard och Bianca går på bio.Den tyckte du va kul.Jasså du e snart 23,inte 8,tänkte inte på det....

Kram i alla fall

Papi

2009-04-16 @ 19:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0