Kod 44

Skulle handla lunch igår. 55 kronor. Medges ej stod det på kortmaskinen. Men för fan. Ehhm. 55 kronor? Värsta fattiglappen. Pinsam situation och jag drar till med den klassiska, alltså det ska finnas på kortet. Testa att dra igen. Medges ej. Slutar med att Linda får lösa ut mig. Genast börjar sista veckornas inköp snurra i huvudet. Har alltid ungefär samma summa på betalkortet. Jag kan bara inte ha köpt upp allt. Kollar mitt saldo när jag kommer hem. Som jag trodde fanns det pengar på kortet. Skönt. Säkert bara ett tekniskt fel tänker jag och bryr mig inte mer om det. På väg till dansen ska jag stannar jag för att tanka. Stoppar in kortet. Medges ej. What?! Tur att jag inte tankade först och försökte betala i kassan... 

Idag i ren förtvivlan gick jag in till banken. Efter tre samtal utbrister bankdamen: KOD 44!  Det visar sig att banken har spärrat mitt kort. Tydligen har de haft misstankar om bedrägeri någonstans där jag har handlat. Vart vet jag inte. Känns ju bra att banken gick in och spärrade kortet innan några pengar hann försvinna. Så idag kunde jag betala min egna lunch dock utan betalkort.

Kommentarer
Postat av: Mahlin

finns inget pinsammare än när man inte kan betala för sig..

2009-02-13 @ 15:10:19
URL: http://mealinn.blogg.se/
Postat av: Anette och Anders

Hej, här sitter jag och surfar runt lite och hittade din blogg. Alltid kul att vetta vad du har för dej.

Hittade oxå apollos hemsida och sitter och drömmer mej bort till grekland i sommar !!!! varför blir man alltid såå sugen på att resa igen när man precis kommer hem från en resa ? märkligt. Tror kanske jag får samma problem som du med kortet om jag köper en sommarsemesterresa nu efter att nyss betalt mexicoresan. Kram, vi måste höras snart, kasnke en lunch i nästa vecka ? Anette

2009-02-17 @ 20:42:10
Postat av: Anna Lilith

åhhh det är fan jättepinsamt :) jag undviker att handla om jag inte litar på mitt bankkort :) hähä

2009-03-08 @ 14:01:29
URL: http://wargaflicka.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0