Jag vet, det är dumt att klaga men satan vilken träningsvärk jag har

Nyss avkliven från planet efter två dagar med dans. Åh vad underbart det är att få dansa själv för en gångs skull. Att inte behöva vara den som alltid står längst fram och skriker och coachar. Nu får jag istället pressa mig själv, nu är jag elev och inte lärare och det är så jäkla kul.


Igår hade vi stepp och showjazz med Karl Dyall som har spelat huvudrollen i de flesta musikaler som satts upp i Sverige och London. Jag satte inte ett enda av steppstegen och jag lyckades tappa hatten varannan sekund men hjälp vad jag skrattade. Karl verkar vara en fantastisk människa, och övertygade oss att om vi bara övade så skulle snart koreografin sitta. Nja säger jag....

Idag stod det disco och street på schemat. Tjeckiska Lida var grym på discon och efter fem timmar var alla helt slut. Mycket roliga nya steg och inspiration till hösten. Verkar som min kropp redan tagit sommarlov, jag har ont överallt. Kanske bäst att stretcha lite?

Tack till Sofia för två roliga dagar, du och jag är ett oslagbart team. Och tack till Erika som gör varje kongress extra rolig.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0