Har ni träffat familjen dafgård?

Det har jag. I ett par år var de mina bästa vänner. I allafall under tiden på Severins, där närmsta restaurang var Dinos (eller är det Ginos?) där all mat smakar likadant oavsett om du beställer pizza eller pytt i panna. Så när matbristen smög sig på kunde jag alltid lita på Dafgårds. Karins lasagne, Jennys kåldolmar eller mozarellabiffarna. Jag har provat de alla! Och jag tyckte de var rätt goda. Speciellt mätt blev jag aldrig, men det dög för stunden.
Igår blev jag sugen på en Dafgård och åt en för första gången på länge och OM jag blev besviken. Jag har nog blivit kräsen sedan jag började jobba i stan. Utbudet är större och jag unnar mig att luncha ute ganska ofta. Så tyvärr Dafgårds i kampen mot Ming Palaces buffé, Mamas&Papas bulgur eller Skafferiets wrap har du tyvärr inte en chans!

Inte helt ok....
 


Kommentarer
Postat av: Kalle

Det här är modigt att dissa Dafgårds! Tro det eller ej, kära syss, jag har heler inte ätit Daffe på jättejättelänge!



Men



Mamas & Papas

Table 20

Zorbas



Fina saker!

2009-03-25 @ 22:16:02
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0