Hur många gånger har du inte sagt; idag börjar nya livet?! Well, idag började det.

Matlåda tills imorgon - check
Kokta ägg till frukost - check

Idag började jag ett nytt liv. Jag ska äta mer! Ja, det är sant. De flesta kämpar med att äta mindre men jag ska banne mig äta mer! Jag äter för lite i jämförelse med vad jag förbrukar samt att jag äter på för oregelbundna tider. Detta borde kanske för många resultera i en rasande viktnedgång men inte för mig. För mig resulterar det i en sjuhelvetes huvudvärk samt blodsockerfall. Skulle helt ärligt kunna döda för en kexchoklad på kvällskvisten. Jag blir grinig och orkar på tok för lite. Mina danslektioner skulle kunna bli bättre om jag bara hade mer energi i kroppen. Så nu kära vänner ska vi se om jag blir något piggare, slipper huvudvärken eller kan säga nej till fem rostade mackor klockan tio på kvällen. Detta är absolut ingen töntig diet där jag hoppas kunna gå ner i vikt - tvärtom! Målet med allt är att min kropp ska orka mer, att jag ska orka mer. Jag har ju bara en kropp och den ska orka hela mitt liv, kanske dags at börja ta hand om den?

Så idag har jag både ätit frukost, mellanmål samt lunch, vilket är två mål mer än vad jag brukar. And I´m feeling good...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Bra Sabbe! Jag ska försöka hänga på dig. Men nu är klockan snart 24 och jag håller fortfarande på att äta makaroner och kycklingfalukorv. Lite sent för ett skrovmål, men jag var ju så hungrig=)

Postat av: Sabina

Soffan, jag vet, jag vet! Sjukt svårt att inte äta för mycket efter träning och jobb. Men om vi hjälps åt så kanske det kan gå?

2009-03-31 @ 08:49:46
Postat av: Elin

Testa att jobba 7-16 :) då måste man äta frukost, mellanmål,lunch, mellanmål för att orka. Annars är det synd om patienterna hehe!

Ärligt talat är jag helt med dig Sabina, jag hejar på dig!! heja heja! Ses ikväll my love... :)

2009-03-31 @ 16:49:15
URL: http://elintorsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0