Bland astronauter, planeter och raketer

Idag har vi spenderat hela dagen pa Kennedy Space Center. Jag (Sabina) har aldrig riktigt forstatt mig pa hela rymdgrejen. Har mest tyckt att det varit alldeles for mycket prat om sadant som jag inte forstar mig pa. Som tur ar har jag mitt livs levande lexikon med mig pa denna resa, min alskade Carl. Han kan allt. Om allt. Hur han har lart sig allt vet han inte sjalv, men vi kan latsats att han har last sig till allt... : )

Vi kan bara saga att dagens utflykt var maffig. Man fattar inte hur allt fungerar, hur manga bitar det ar som ska falla pa plats innan en manniska kan flyga upp i rymden. Vi gick pa olika filmer och utstallningar dar de bland annat visade hur forsta manlandningen gick till, hur en astronaut lever i rymden och den fortsatta forskningen om och runt jorden och varat universum. Vi fick aven se riktiga rymdfarkoster varav den ena var den kanda farkosten Apollo 13 som med sina 120 meter var enorm. Apollo 13 ar byggd av 2 miljoner delar och det racker med att en enda liten skruv sitter fel sa gar hela raketen sonder. Vi fick aven ga in i rymdskolan dar de utbildar nya astronauter dar vi passade pa att kliva in i en riktig rymddrakt. Vi var som ni sakert redan listat ut grymt snygga!

Nu har vi gjort alla vara saker pa "listan" over Florida. Sa de tva sista dagarna har ska enbart spenderas med vila. Vi har insett att vi gjort saker konstant i tva veckors tid. Till slut uppskattar man inte allt det nya vi ser. Sa lite vila ska bli skont innan det om ett par dagar bar av mot Miami. 

Hoppas ni mar bra alla darhemma och tack for alla era kommentarer. Vi blir alltid lika glada nar ni skriver till oss!
KRAM 


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Låter som ni har det helt underbart och ni hinner verkligen med mycket! Hade gärna bytt regniga Sverige mot USA nu.



Måste tipsa om Aventura Mall sen när ni ska till Miami. Väldigt stort men snyggt köpcenter med de flesta affärer man kan tänkas behöva och en stor biograf på 3:e våningen. Väldigt smidigt att ta sig till med buss. Där kan man verkligen fördriva tid!

2008-08-05 @ 05:51:43
URL: http://www.metrobloggen.se/loviissa
Postat av: Pernilla

Hej Sabini! Jag har precis läst alla dina inlägg... Har inte använt datorn på hela sommaren! Fan vad härligt, ni verkar ha sjukt kul! Jag är lite ledsen att jag inte hann se dig innan du åkte. Vi får ta igen det när ni kommer hem! Hälsa Carl!

Kram P

2008-08-05 @ 18:33:33
Postat av: anette

Såg på AF att en storm var på väg så akta er! Och ta det lugnt ett par dar, kändes som att ni gjorde allt lite för fort ( jag hade inte hängt med i ert tempo) men jag är lite äldre än ni, men ta er tid att ligga på stranden och slappa lite också. Man måste ta det lite lugnt och vila lite på semestern oxå , Kram till er båda

2008-08-05 @ 21:50:28
Postat av: Linda

ja herregud ta det nu lite lugnt, är ju dumt att bränna ut sig på semestern :)))))



här har det vräkt ned regn i två dagar nu, så njut extra mycket av att vara i solen ( brukar alltid kännas ännu bättre om man vet att det är dåligt väder hemma :) )



saknar er. puss puss

2008-08-05 @ 23:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0