Disney World

Igar forvandlades vi till sma barn igen. Det forsta de sa till mig nar vi kom fram till biljettkassan var:
- Good morning princess! How are you today?
Och som ni forstar sa ar det inte varje dag jag blir kallad for prinsessa sa det levde jag pa hela dagen :)
Vi befann oss pa Disney World och parken vid namn Magic Kingdom. Idag var dagen da vi skulle traffa Ariel, Askungen, Musse, Kalle Anka och alla andra disneyfigurer.

Parken arr uppbyggd som en stad. Alla hus ar vackra med utsmyckningar som far Liseberg att framsta som ett ghetto. Overallt star figurerna uppstallda, redo for att fotograferas med alla barn, kramas och skriva autografer. Det kanns faktiskt som att man lamnar verkligheten for en stund och kliver in i en varld dar inget ont existerar. Allt ar glittrigt och fluffigt och overallt ser man folk som ler, dansar och skamtar. I mitten av staden star det stora slottet (ni vet som alltid ar i borjan av disneyfilmerna) som en port in i kungariket dar alla prinsar och prinsessor bor.

I sjalva parken finns det 7 parker. Alla med olika teman. Bland annat hette en park tomorrowland och dar var attraktionerna och matstallena fokuserade pa framtiden och rymden. En annan park hade vasterntema och ett var inriktat for de alla minsta barnen. Dar kunde man ga in i musses och mimmis hus och radda langben fran att falla ovebord pa ett skepp. Det finns en park for alla smaker. Och parkerna ar fyllda med fika, souvenirshopping och akattraktioner.
Dagens hojdpunkt var en 3D film med Musse dar specialeffekterna var bland det haftigaste vi sett. Det kandes som vi var med i filmen och ett exampel pa en effekt var nar en champagneflaska skulle oppnas kom korken flygandes mot oss och sma vattenstank skots pa oss. Helt otroligt!

Disney World ar uppbyggd for barn. Vi gick dar en hel dag men det fanns inte sa mycket att gora for oss. Tva haftigare akattraktioner (Sabina akte som vanligt barn bergochdalbanan) var det som lockade. Sen ar det sa harligt att bara strosa omkring och uppleva det man sett i filmer och last i sagor. Miljon ar spektakular och man aker alla barnturer bara for att fa se alla vackra farger och uppleva sangerna man sa manga ganger hort.
Vi tror att vi skulle haft mycket roligare om vi hade haft med oss exempelvis Engla hit. Vi har redan planer pa att om ett par ar kidnappa henne (om nu inte min kara kusin med fru vill folja med) for hon skulle ha sa kul har! Och var inte orolig Magda, det finns sma sota ryggsackar med koppel pa som man satter pa sina barn. Da vet du att jag vet vart Engla befinner sig om du nu skulle tvivla pa min formaga som nanny! :)

Vi ar jattenojda med dagen och glada att vi valde att aka till Disney World for att ha upplevt det. Men skulle vi valja mellan Disney World och Sea World skulle vi utan tvekan valja Sea World!

Hoppas att ni har det magiskt dar hemma
Kramar fran prinsen och prinsessan

Kommentarer
Postat av: Linda

du är ju en liten prinsessa!!!!!!!!

2008-08-03 @ 11:16:58
Postat av: pappa & Anette.T

Hej Bina.Tuff tuff,det lilla blå loket.....kommer du ihåg?Här hemma är det magiskt,ömsom regn,lika mye sol,vilket gör att penslarna står i lacknaftaburken å vilar sej.Synd att det just ska regna då man e ledig.Men men huvudsaken e ju att ni har kul.

kram p&a

2008-08-03 @ 13:03:20
Postat av: Kalle

Har inte Sabina alltid varit ett litet barn? ;)

Hade dom Kalle & Hobbe? Haha!

2008-08-03 @ 16:15:26
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Magda,henke & Engla

Hej på er!

Att ni inte ta och köper en sådandär ryggsäck till Engla...Hon önskar nog en till sin födelsedag! ha Ha.

Vi har återigen varit iväg och vädret var bra så vi har badat i poolerna i Västervik. Imorgon ska Henkr gå på FF och på torsdag är det ju rix fm festival!! Svikare...kram kram

2008-08-03 @ 16:31:32
Postat av: Elvis Presley

I wonder if they riely have travelling to USA for a buy a presents to this little Engla?You can go over self and buy a present to your own child.

By by

2008-08-03 @ 17:29:28
Postat av: Anna o robban

Vilka härliga upplevelser, sitter här hemma o myser med er... Nu längtar jag iväg på nya äventyr, ska in till resebyrån nu i veckan o se om vi kan boka något. För övrigt börjar man o jobba imorgon, känns sådär kul :-(

Ha det gott!

Många kramar Anna o Robban

2008-08-03 @ 18:05:52
Postat av: Till pappsen

KLart jag kommer ihag lilla bla loket. Titta i mitt fonster hemma i rummet sa far du se vad som star dar : ) synd att det regnar nar du val ar ledig. kan trosta dig med att det har regnat har varje dag. sakert 40 grader pa dagen och sen kommer varsta stormen pa kvallen med osregn. marklgit.

kram till dig och anette

2008-08-03 @ 22:58:38
Postat av: Kalle

Men lilla Kalle saklart jag alltid varit ett barn. Att bli vuxen har aldrig varit min filosofi. Du hade alskat Disney eftersom du precis hade passerat ak gransen pa 1,40 till alla tuffa karuseller :)

2008-08-03 @ 22:59:57
Postat av: Ska ju vara till Kalle saklart!!!

2008-08-03 @ 23:00:15
Postat av: Henke Madga och trollungen

Ahh, rix fm hade varit en kul repris sen forra aret! Men ni far ga utan oss snyft. Vi ska undersoka ryggsackarna. De ar galet praktiska och mycket gulliga. Ska forsoka hitta en rosa, har tyvarr an sa laneg bara sett bruna hihi

Harligt det later med vastervik, ni ar verkligen flitiga med att aka omkring till olika platser. Later mysigt. Nasta sommar kan ni nog rakna med oss bara jag slipper fortaltet! KRAM

2008-08-03 @ 23:02:54
Postat av: Till Anna & Robban

Ah vad harligt att boka en resa. Da gar allt hosten lite snabbare om ni har nagot att se fram emot. Lutar det at Thailand?

Oj, har er semester redan gatt? Vart tog veckorna vagen liksom? Hoppas ni inte har for mycket angest. Har ju glomt att fraga men blev huvudgaveln bra?! KRAM

2008-08-03 @ 23:05:15
Postat av: Till Elvis vem du nu an ar???

Vem ar du? Kul att du laser min blogg. Konstigt att du kommenterar pa engelska nar jag skriver pa svenska. Jag har i alla fall inga egna barn om du nu undrar och jag koper hur mycket presenter jag vill till mitt kusinbarn.



Men fortsatt garna besoka bloggen! Det ger ju mig bara mer besoksstatistik!!!

2008-08-03 @ 23:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0