Flagstaff

Har ni någonsin hört talas om staden Flagstaff? Det hade i alla fall inte jag, men det ska vara den närmsta staden till Grand Canyon (13 mil). Här sitter vi nu en hotellobby efter bilresan från Palm Springs som vi lämnade i dag på förmiddagen(63 mil). Ingen av oss ville inte lämna Palm Springs, stället är så galet vackert. Att lata sig vid poolen och se dessa magnifika berg sträcka sig hundratals mil bort i horisonten, det är något som inte går att beskriva. Det är något man måste uppleva och hit vill vi båda åka igen.

Vi trodde båda att inget skulle kunna slå Palm Springs, tills vi körde hit. Vi skippade motorvägen och körde en kringelikrokväg istället och vi blev inte direkt besvikna. Ni vet man brukar säga höga berg och djupa dalar. I dag fick vi uppleva detta på "mexikanskt" vis. Röda berg och kaktusar precis överallt. Verkligen häftigt att se! Jag har en förkärlek till kaktusar så hon var i extas hela resan : )






Ja, ni får leva med att jag visar halva BH:n. Som fotograf är detta tydligen inget man berättar när man tar bilden!!!



I morgon bär det av mot Grand Canyon och efter det kör vi vidare mot Las Vegas.
Hoppas ni mår bra där hemma!

Kramar från oss


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej Sabina och Carl! Härligt att ni har det så bra.

Flagstaff var Pia och jag i när vi reste runt med hennes husbil för några år sedan. Visst är det imponerande landskap. När vi vaknade i husbilen av morgonsolen var bergen belysta med det mest dramatiska ljus man kan tänka sig. Brukade gå upp en liten stund vid 5 för att njuta av det vackra för att sedan somna om.

Kramar från Katarina som sitter i trädgården och äter frukost. Det doftar av mogna äpplen.

2008-08-20 @ 08:49:04
Postat av: Pappa

Underbart,skithärligt,bara njut i fulla drag...

Papi

2008-08-20 @ 21:33:50
Postat av: Katarina

Oj, fantastiskt magnifikt! Där har jag INTE varit, men kanske nån gång...

Sabina - vilket fint språk du har. Ett riktigt journalist-ämne kan man säga om dig!!!

Katarina

2008-08-22 @ 17:05:23
Postat av: Katarina

Känns så roligt att vi har varit på samma platser här i usa! Oj, vid fem hade vi aldrig orkat gå upp, haha men jag kan tänka mig det vackra ljuset. Vi körde in ungefär samtidigt som solnedgången och även detta var så fint. Tack för bilden, känns kul att verkligen förstå hur landskapet ser ut vilket annars kan vara svårt om man inte upplevt det själv! Vad härligt det låter med frukost i trädgården, jag längtar efter fil, musli och keso! Är trött på denna maten nu.



Betyder mycket att du skrev det om journalist. Har ju varit drömmen sedan jag var liten men har aldrig vågat satsa. Men än är det inte försent.

Massa kramar

2008-08-22 @ 18:37:00
Postat av: Ska ju vara TILL Katarina

2008-08-22 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0