Shall We Dance?

Uppdatering från lördagens event. Var ska jag börja? Man kan knappt fatta att man tränar så mycket för bara en kväll, för ett par minuters dans. Precis som förra året var det en lång dag för alla dansare. Mycket väntan, träning, förhoppningar, glädje, nervositet. Exakt som det ska vara inför en tävling med andra ord. Genrepet gick inte så bra, och då blev jag nervös. Hur skulle det gå? Men det är då det gäller att tänka om, försöka fokusera och prestera så bra det går. Så länge man har kul, spelar det ingen roll hur det går, eller hur? Man ska bjuda publiken på en show, inte perfekt sträckta vrister. Dagen rullade på och nervositeten förvann när frisörerna och make-up artisterna gjorde oss snygga, eller snyggare som underbara Therese så snällt sa.

Jag försvarade inte min sefger från förra året, vilket jag i och för sig inte hade väntat mig. Mike och jag tog oss i alla fall till semifinal, vilket jag är sjukt nöjd med. Hade blivit besviken om vi åkt ut i första rundan, men man vet aldrig. Nerverna kan spela oss spratt, speciellt mina (hur klarade jag tävlingsdansa i så många år??). Vinnare av kvällen blev Robin och Nadine STORT grattis till er, det var ni värda! Och grattis även tilla alla andra par som gjorde bra ifrån sig, egentligen är alla vinnare! Vi ska vara stolta att vi klarade det!

Efter gratulationer, blommor och segerdans var det dags för efterfest. Lite dålig uppslutning på Sandra tyckte vi och drog till min gamla kompanjon Fotis för välbehövliga drinkar. Blev inte så sent eftersom min kära sambo skulle spela match tidigt dagen efter. Avslutade kvällen med, vad annars en kinesvurre. För att sammanfatta kvällen: SUCCÈ vad annars?? Bjussar på lite sköna pics, spana in mitt snygga skäp i pannan :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0