Godispsykologi?



Det heter ju plockgodis för att alla ska kunna plocka det de vill ha. Välja ut sina favoriter istället för att köpa äckligt godis i en blandpåse, typ Tom&Jerry mix som man fick som liten flicka. Huh, det enda som var gott i den påsen var citronklubban, allt annat rynkade jag på näsan åt. Inget som direkt föll mig i smaken.

Nu för tiden har jag enligt många världens tråkigaste godismak (hur man nu egentligen kan mäta en persons smak). Och idag bland lösviktsgodiset insåg jag att jag behöver prova något nytt. Pimp my candytaste. Jag dras till allt som är rött eller rosa. Men alltid samma sorter, och jag vet att det även ikväll kommer ligga ett par bitar i skålen som jag själv valt ut men som jag inte kommer äta upp. Lite variation skadar ju inte, så nu ber jag er: Tipsa mig om nytt gott godis. Inget sådant där sockerfritt, 30% mindre fett eller annat trist godis. Jag vill ha socker och massa färgämnen!

Kommentarer
Postat av: Kalle

coop vinner godisligen!

och ja det heter nog banne mig plockgodis!



och visst är det fult att säga "en godis"?

det låter som en tvååring utan tänder! eller nåt.

2008-10-12 @ 17:59:28
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det verkade inte vara något fel på den påsen jag hadde hemma,försvann ju rätt fort...Buy the way,du glömde din "scharf"sist.

2008-10-14 @ 12:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0