Rosa månad

I oktober uppmärksammas bröstcancer mer än någonsin. På ett sätt är jag tacksam över att företag och media fokuserar på sjukdomen. Varje liten krona som samlas in kan hjälpa för att hitta bättre mediciner och maskiner. Allt för att hindra att fler kvinnor blir sjuka. Samtidigt blir jag konstant påmind om mammas sjukdom. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på henne men när ord som jag förknippar med mamma som sjuk står överallt kan det ibland bli för mycket. Då tänker man inte på alla glada stunder och fina minnen utan på hur allt började. Om allt lidande, alla sjukhusbesök och sjukdomen som inte gick att bota. Jag vill inte att någon annan människa ska behöva gå igenom det jag och min familj gjorde. Jag uppmanar er att hjälpa till och stödja Cancerfondens insamling - ta strid mot cancern! Det minsta alla kan göra är att köpa ett Rosa Band för 20 kronor.

Förra året medverkade jag, min pappa och lillasyster på den direktsända TV-galan. Vi var med i ett inslag om mamma. Livet innan och efter cancern. Det var en jobbig kväll med många tårar men jag är så glad att vii tog oss igenom det. Att vi fick berätta vår historia. Om hur vi klarade oss och idag mår bra. Kanske kunde min medverkan hjälpa andra i samma situation? Under tiden inslaget om oss visades samlades det in fyra miljoner kronor! Det är mycket pengar. Men framförallt är det välbehövliga pengar. Så skippa snusdosan eller köpekaffet imorgon, köp ett Rosa Band istället och hjälp Sveriges kvinnor till ett liv utan cancer.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi ska sälja sådana på Scorett. Ska nog bunkra upp med några. Det är ju så inne med rosetter också. piffar upp vilken outfit som helst!



Du är så stark Sabina. Du är min idol!

2008-10-01 @ 23:52:12
URL: http://egocentriskt.blogg.se/
Postat av: My Pajkin

Hej Sabina. Kommer aldrig glömma det inslaget berörde mig och mina kompisar jätte mycket. Vi satt alla hemma i TV soffan och grät. Klart jag köper ett band mormor har också haft cancer.

2008-10-03 @ 00:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0