Vilken resa

Äntligen är vi framme i NY. Efter en flygresa som kändes som en evighet. Först satt vi själva i vår rad, men sen blev en man förflyttad till oss och han störde jag ihjäl mig på. Som många av er vet kan jag ibland hetsa upp mig för saker och ting i onödan, men denna mannen han tog fasen priset. Till att börja med hade han en andedräkt som gjorde att jag började klökas (ja det kanske inte heter så, men jag kallar det så, men ni vet innan man riktigt kräks). Att lukta på Carls strumpor efter tennisen hade ju varit som dessert i detta fallet. Men, men tänkte jag. Han kanske inte kan hjälpa att han luktar illa, men fem timmar bredvid honom är lååååång tid. I ett hopp om att glömma mannen började jag bläddra i några tidningar. Då ser jag i ögonvrån hur mannen börjar peta i näsan. Och inte så där diskret som man gör när det kliar lite grann. Nej då. Han sitter och gräver. Ser ut som han ska möblera om uppe i hjärnan. Och inte stannar det där. Han plockar ut kråkorna och tittar på de, alltså bokstavligen talat granskar de på nära håll. När han har studerat färdigt, kastar han ivög de och stoppar återigen in fingret för att hitta en ny. Jag befann mig liksom då i upplösningstillstånd. Petatde på Carl för lite sympati men han tyckte mest jag var jobbig som orkade bry mig. Ska han säga som inte satt bredvid kråkfångaren...
Någon timme gick och inget mer hände. Tills mannen plötsligt plockar fram en stor påse med klubbor. En fullvuxen karl plockar upp en barnpåse med färgglada klubbor. Såklart han måste få äta tänkte jag. Och sen börjar det. Smaskandet och glafsandet. I ett försök att rymma från ljudet satte jag på mig hörlurarna och lyssnade lite på radion. Men när jag fortfarande kunde höra hans ljud med högsta volym inställd, då förstår ni själva hur högt han lät. Att jag bara överlevde denna flygresa är ett under. Att jag inte bad honom sluta lukta illa, peta i näsan och smaska var nog tur. Vem vet, han hade kanske slagit mig i huvudet med en av hans jättekråkor?

Det värsta är ju att jag inte kan sluta störa mig på saker i sådana här situationer. Jag tänker så mycket på det så jag blir galen. Kan inte koncentrera mig på något annat. Inte ens senaste numret av Vouge var intresssant nog. Och då är det illa.

Men, som sagt. Vi är framme och laddade för tennisen i morgon. Ska bli så skoj!
Puss och kram









Kommentarer
Postat av: daniel

varför inte frågat flygvärdinnan om ni kunde byta plats?

2008-09-03 @ 08:09:44
URL: http://dreamfall.blogspot.com
Postat av: Lovisa

Usch vad gräsligt, jag hade fått panik. Det där är ju värsta mardrömmen när man flyger. Hoppas verkligen inte jag får någon sådan bredvid mig nästa gång jag ska till Boston. Imponerad av att du bara stod ut, jag vet inte vad jag hade gjort om det varit jag. Hoppas verkligen det blir en trevligare stolsgranne på hemresan sen!

2008-09-03 @ 10:17:18
URL: http://loviissa.blogg.se/
Postat av: Karina

hahahah, vad roligt...eller inte :) lider med dig gumman. idag har jag fått ett jobb :) berättar mer när du kommer hem men jag börjar den 27 oktober. kommer sakna stenolds men jag lär ju hänga där ofta ändå kan jag tänka mig :)))))



saknar dig bästis och jag räknar ner dagarna nu :) puss puss

2008-09-03 @ 17:35:41
Postat av: Pappa

Ops !!! Trodde först att du skrev om Carl,läste lite mellan raderna först(pratade i telefonen samtidigt,å vi karlar klarar ju bara en sak)hihihi.Ja du bina,tur calle inte e sån!Jag hade ju en tjej som satt å spydde hela inflygningen till Bangkok,å det var ju inte heller "trevligt",men snart e ni hemma igen å då e de dax att börja planera nästa resa för er...Kram från papi.

2008-09-03 @ 22:19:00
Postat av: Sofia

haha, jag skrattade högt när jag läste detta. Kan verkligen se mig dig framför mig när du sitter där och stör dig...

2008-09-04 @ 00:37:19
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0