Universal Studios

Ännu en park att besöka, denna gången helt tillägnad filmen och tv:ns värld. Många häftiga åkattraktioner (som ni förstår att bara en av oss åkte) byggda efter olika filmer och figurer. Det bästa på hela dagen var den guidade turen där vi fick åka igenom flertalet av inspleningsplatserna på Universal. Verkligen kul att se att allt bara är fejk. Inga riktiga hus eller lägenheter. Inte ens riktiga gatustenar. Vi fick bland annat se inspleningsplatser för: Psycho, Grinchen och Desperate Housewives. Vi fick även åka ner i en tunnelbana och vara med om en jordbävning, vilket kändes otroligt verkligt!
Psycho  

Dagens roligate var när jag fick syn på Frankenstein. Bestämde mig för att jag skulle gå fram och ta ett kort. Ville ge honom en puss på kinden, så jag sa:
"Can i give you a kiss on the cheek?"
Frankenstein tittar då lite konstigt på mig, vänder sig sedan om och böjer sig framåt.
Han trodde jag menade att jag skulle pussa honom på skinkan. Haha! Jag bara stod där och undrade vad fasen han pysslade med. Efter en pinsam tystnad blev bilden till slut så här.  


En jätterolig dag som fick sätta punkt för Los Angeles.


Kommentarer
Postat av: Kalle

FAN SYSS DU ÄR ASBRA, GRYMMA BLOGGAREN!

2008-09-05 @ 12:33:46
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Gulligt!

2008-09-06 @ 15:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0