A piece of pie

Känner mig som en blond Leila idag. Jag står i köket och bakar tre (jo du läste rätt!) pajer som senare ikväll ska avnjutas av våra kära vänner. Jag är inget vidare med matlagning men när det kommer till pajer, då är jag faktiskt rätt oslagbar skulle jag tro. För er som är intreserade kommer här receptet;

Deg
- 1,5 dl vetemjöl
- 1,5 dl havregryn
- 1 dl socker
- 125 gram smör
Blanda alla torra ingredienser och lägg sedan ner det kalla smöret. Blanda tills du fått en smuldeg.

Fyllning 
Dina favoritbär eller frukter. Idag kör vi på sommarpaj med rabarber och jordgubbar. Om du har frysta bär tänk på att hälla i lite potatismjöl för att slippa att få en vattnig paj. Andra goda fyllningar;
- Hallon och blåbär
- Äppel och kanel
- Jordgubbar och banan

Smula degen över bären, in i ugnen 20 minuter på 225 graders värme. Vispa vaniljsvisp och njut av den goda pajen!

Trevlig midsommar önskar jag er alla!

Kommentarer
Postat av: Pappa

saknar rabarber i mitt land,undrar var dom kan vara nu????

2009-06-19 @ 21:35:09
Postat av: Jenny

Pajen smakade utsökt men frågan är om du la i lite sömnmedel också? :D Shit vad trött jag blev där ett tag. Men tack för igår, riktigt trevligt. kram

2009-06-20 @ 12:39:45
Postat av: Kalle

Fasen, jag som trodde jag va din kära vän Syss! ;)

2009-06-21 @ 21:54:21
URL: http://elviskalmar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0