A trip down memory lane

Jag befinner mig i huset ute i Smedby. Har precis kommit hem efter kvällspromenaden med hundarna. Passerade min gamla mellanstadieskola. Det blinkade rött och grönt från matsalen. Det var då det slog mig, skoldisco! Du kommer väl ihåg? S-märken och läsk på flaska. Dansa sida-samla-sida stegen. Tryckartävlingar. När inträdet kostade 10 istället för 100 kronor. När den största snackisen var om du fått tjugo eller trettio kronor av mamma och pappa att spendera på godis och popcorn. Jag älskade mellanstadiet. Har många minnen från hur liten jag kände mig första dagen i fyran bland alla stora sexor eller hur stolt jag var över att få vara redaktör för skoltidningen. 

Om jag fick leva om någon skoltid skulle det bli mellanstadiet. På mellanstadiet var varje dag en fest. Jag älskade att gå till skolan. Efter mellanstadiet kom den vidriga högstadietiden. Avskydde varje minut av den. Kämpade för att passa in. Någonstans. Överallt. Lyckades aldrig riktigt hitta hem. Tillsist kom gymnasiet som med alla nya människor och intryck formadie mig till den jag är idag. Där hittade jag äntligen hem. Nu kan jag inte bli elva år igen så jag får helt enkelt nöja mig med att nynna med i Mr Vain som fortfarande spelas flitigt i Silverbackens matsal.

Kommentarer
Postat av: Elin

I Lööööööv Mr Vain! ...och din blogg Sabina! :)

2009-03-21 @ 10:08:21
URL: http://elintorsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0