En arbetarfrukost

Sitter i soffan med en skål gröt. Inte mannagryn, inte heller tomtegröt (risgryn) utan håll i er - havregrynsgröt! Har aldrig ätit det innan. Har fått för mig sedan barnsben att det är äckligt och därför aldrig behövt smaka. Men i och med att mina frukostvanor inte är de bästa så tänkte jag ge det ett försök. Och med lite äppelmos och mjölk smakar det faktiskt rätt okej. Nu får vi se om jag som pappa skulle säga "håller mig mätt fram till lunch" något som jag aldrig lyckas med. Men som sagt, min första havregrynsfrukost intas alltså precis nu.

Ska möta upp Sofia hos danschefen om en stund, Lite planering står på schemat, annars ledig dag fram tills ikväll då ni som vanligt hittar mig på dansskolan.


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Havregrynsgröt är ju typ den bästa frukosten som finns!! Kokad på mjölk. Och så en tesked socker på toppen och lite mjölk. mumma Tror jag att jag ska äta till frukost nästa vecka. :)



Ska bli roligt att ses i helgen! Vad är planerat på lördag? Hemmakväll, utgång? Har inte hunnit prata med Sofie om det. Tänker just vad som ska med i väskan. :)



Kram

2009-09-03 @ 10:35:24
URL: http://rebeccasfood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0