Kinesen och den nya resväskan

Jag skaffade mig en ny vän i förrgår. En trevlig liten kines som hade en egen liten krimskramsbutik i stråket på Fisherman´s Wharf. Ni vet, en sådan där butik där det finns allt fast ingen verkar handla där. Men det ändrade ju jag på! Första kvällen handlade jag lite smått och gott utav honom. Givetvis var det överpriser i hela butiken men jag lyckades förhandla mig till ett sjysst pris. Med hjälp av min shopping lyckades han förmodligen betala hela månadshyran.
Men han blev nöjd och jag likaså. Dagen efter dök det upp ett litet problem. Det har blivit en hel del shopping under resan vilket har resulterat i fulla ryggsäckar. Jag kan inte ens få ner ett par strumpor i min och Carls går knappt att stänga. Det var då jag kom att tänka på min vän kinesen. Givetvis sålde han även resväskor. Såklart vi ska gynna honom. Sagt och gjort. Dagen efter begav vi oss till hans lilla butik.
Först kände han nog inte igen mig, men när jag så snällt påminde honom att det faktiskt var jag som hade köpt massa grejer av honom dagen innan sken han upp. Så även denna gången fick vi lite rabatt. Kinesen är the man tänkte jag och var överlycklig för min nya resväska! 

Idag i Los Angeles ser jag samma väska för en tredjedel av priset jag betalade hos kinesen. Och jag som trodde vi var vänner men för honom var det bara affärer. Haha, tur att det bara handlade om trehundra kronor : ) 

Så vår packning består nu av 2 stycken 65-liters ryggsäckar, en megaresväska samt tre handbagage och datorn!


Kommentarer
Postat av: pappa

hej doti,skaffa en släpvagn !!!!!!

2008-08-28 @ 10:07:05
Postat av: Kalle

inga kineskorvar a´la larmtorget i usa då? haha.

2008-08-28 @ 18:05:39
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Thomas o Ann-Louise

Hej! Fantastiska reseskildringar vi får ta del av, det är lika spännande varje gång man öppnar eran blogg!!

Samlar ni på er mer grejer så får ni väl skeppa hem det.

Vad är det för bilmärken och modeller ni fräser runt i?



Kramar från T och A-L!!!!

2008-08-28 @ 20:26:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0