Love Hurts

Idag brast mitt hjarta. Det gjorde ont i hela kroppen. Har dromt om att den har dagen skulle komma. Jag skulle bli sa lycklig. Och idag var tiden inne. Jag gjorde mitt forsta besok hos Betsey Johnson. Det var karlek vid forsta ogonkastet. Alla vackra klanningar skulle passa mig perfekt. Jag ville ha allt och lite till. Jag tittade, kande, luktade och log.
Jag var i paradiset. Carl tittade underligt pa mig och fragade om jag helt seriost tyckte detta var snyggt. Snyygt? Njae, okej snyggt kanske inte direkt ar det ratta ordet. Fantastiskt passar battre.
Men sa hande nagot. Jag tog mitt fornuft till fanga och gick ut. Utan att kopa nagot! Dels for mitt sparkontos basta och sen kom ju fragan; nar skulle jag anvanda dessa kreationer? For jag insag snabbt att:

- A: Jag kommer troligen inte bli bjuden pa brollop narmsta aret
- B: Jag kommer troligen inte bli bjuden pa dop narmsta aret
- C: Jag kommer troligen inte bli bjuden pa Nobelmiddagen narmsta aret

Och sa den praktiska biten da forstas: Vart skulle klanningarna ligga under de kommande 5 veckorna? Ligga ihoprullade i min ryggsack och klammas med svettiga linnen ar inget vardigt liv for en 2000 kronors klanning.
Jag trodde knappt det var sant. I mina drommar skulle jag ju komma utbarandes pa tiotals rosa kassar till bredden fyllda med tyll och siden. Men jag lovar Betsey - I will be back!

Och om det nu mot formodan ar sa att det sitter nagon och filar pa brollops/barn/gala-planer: Maila eller kontakta mig innan 7/9 sa jag kan ha minst en anledning att bli nagra tusenlappar fattigare!

(Och ja pappa du kan vara lugn. Jag prioriterar sjalvklart att kopa mat och betala boende innan jag handlar klanningar. Sa du kan andas ut och behover inte vara orolig att jag inte har nagra pengar kvar : )

Kommentarer
Postat av: Sysslingen den äldre

Haha, du är rolig du. Jag lovar att säga till om min kära pojkvän får tummen ur och visar mig en ring. :) Det är så kul att läsa om ert äventyr! Hoppas at det löser sig med bilderna snart. Vore så roligt att se. Tusen kramar!



/Sofie

2008-08-06 @ 09:46:41
Postat av: Kalle på Sevvan

Sab! Jag väntar på ett inlägg om Mc-Donken. Skulle det inte bli det varje dag?



Vi är en man kort idag. Kan du jobba idag...? ;)

2008-08-06 @ 10:20:00
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Linda

ohhh vad du var ansvarsfull nu...och jag lider med dig gumman!!! och jag lovar, jag jobbar på att du ska få gå på bröllop:) dte går tyvärr inte så bra,du får tjata på stoffe :)



lova you!! puss

2008-08-06 @ 21:20:59
Postat av: Till Sofie

Ja jag haller tummarna for att herr Anderbjuv inser vilken underbar flickvan han har och plockar fram en ring! Vad kul att du foljer oss Sofie och harligt att du ska bade till Mallis och Barcelona. Jag vet hur mycket du tycker om Barcelona sa hoppas du far jattekul! KRAM

2008-08-07 @ 15:40:53
Postat av: Till Kalle

Klart jag kan jobba! Alltid redo! Men jag ar forvanad over att du inte ringde och vackte mig, skicka meddelande om jobb sahar via datorn ar val himla vuxet? Hur gar det pa Sevvan? Har ni mycket att gora eller ar det bara oken? Tomt utan mig forstar jag! Hahaha! Vanta du bara donken-inlagget kommer, maste bara fa till det lite fyndigt!

2008-08-07 @ 15:42:41
Postat av: Till Linda

Vannen, nar jag kommer hem ska vi gora upp en plan. En plan som Stoffe inte bara kan motsta utan inser sitt eget basta! Haha. Saknar dig. Hoppas allt gar bra pa jobbet. Har du hittat nat nytt forresten? Kram

2008-08-07 @ 15:44:15
Postat av: Pappa

Sabina ! Du får gärna gifta dej,bara ni heter ENLUND i efternamn,annars kan vi diskutera det allvarligt,ofta osv osv.Pengar är säkert inget problem för er,så gör det bästa av situationen,kanske bäst att leva först,sen.....

Ha det gott !

Papi

2008-08-07 @ 22:47:45
Postat av: Kalle

Pappa/Sabina/Carl: Går det inte med Tvålund då?



För övrigt är det rock n roll här på Sevvan

2008-08-08 @ 12:27:48
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Linda

hej älsklingen. låter bra med planen :) din pappa har ju godkänt giftemål också verkar det som, kanske kan köra dubbelt :))))



nytt jobb går de dåligt med, men jag hoppas på det bästa.



saknar dig mitt hjärtegull. puss puss

2008-08-08 @ 23:44:02
Postat av: pappa

Till Kalle. Men inte kan du väl mena att min dotter skall/kan heta Nilsson!!!!Det heter ju apan i pippi långstrump.Så det så !!!!!För övrigt gillar jag dej,fastän du åxå heter Nilsson..Ha det...Uffe

2008-08-09 @ 11:56:50
Postat av: Kalle

Pappa Uffe: Ja men apan i Pippi är ju rock n roll om något! Haha!

2008-08-09 @ 15:22:10
URL: http://elviskalmar.blogg.se/
Postat av: Sofia

SABBE: Jag tänkte gå på nobelmiddagen, jag behöver en betsey Johnson. eller kan jag ha den på Scorett, inga problem;)

2008-08-14 @ 23:38:36
URL: http://egocentriskt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0