Imorgon ska jag ut i skogen

Imorgon hade jag tänkt sätta mig på en liten stubbe mitt ute i ingenstans och fundera över livet. Nä, så djupa ska vi inte bli. Imorgon ska jag och min kära pappa ut i skogen för att skjuta gran. Här köps ingen gran, här skjuter vi en. Vi ska vandra runt och bedöma alla granar. För smal, för gles, fel grön färg. När det kommer till julgranen kan man aldrig bli för petig. Sedan är det granpyntande på hög nivå som gäller. Min gamla vapendragare Caisa pyntade alltid sin gran med små politikerfigurer. Så seriös har jag inte blivit än.
 
Dagens problem: Pappa påminde mig om att jag skulle ta på mig gummistövlar ut i skogen imorgon.
- Men pappa jag har ju inga gummistövlar.
- Nej just det, du har ju alltid varit rädd för att skita ner dig.

Tack för den.

Kommentarer
Postat av: Pappa

DU KAN VA EN GUMMISTÖVEL !!!

2008-12-26 @ 13:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0