Farden mot Niagarafallen

I gar styrde vi kosan mot Hertz biluthyrning. Genom natet hade vi bokat en bil som skulle ta oss upp mot Niagarfallen. En nervos Carl satter sig bakom ratten, fumlar med GPS:en som vagrar fungerar och skriker rakt ut FAAAAN det ar val helvete att ingenting kan fungera! Haha! Nar GPS:en val fungerade och visade att vi hade 66 mil att kora var det bara att satta igang och forsoka ta uss ut fran Manhattan, vilket inte var det lattaste! Bilen var dock fin, en Ford 2008 ars modell med AC vilket behovdes! 

Sabina trott som hon ar passade pa att ta en liten tupplur och efter en timme vaknar hon upp utav ett nytt FAN!
Carl har kort for fort och amerikansk polis ar nu efter oss. Ingen panik! haha, Hjartat bankade ganska fort kan vi lova.
Licens and registartion please. Sa en bestamd rost. En nu mycket nervos Carl rackte fram det han bad om och klamde fram ett leende. Pa 65 mph korde han pa 83. Shit tankte vi och undrade genast vad konsekvenserna skulle bli. Hundratals dollar i boter eller ett ituklippt korkort? Som tur var fick Carl "bara" boter som tack och lov inte behovde betalas pa grund av att vi inte bor i USA. Skont men grymt nervost. Som i en film ni vet, nar en grov polisman med stor cowboyhatt stoppar en vid vagkanten. Och med blaljusen pa till raga pa allt! Ar ni verkligen forvanade over att det hander annu en sak nar Carl ar ute pa vagarna? :)

Vi kom fram helskinnade till Niagara i tisdags och tog in pa ett motell. Vi var trotta efter bilresan sa efter ett par Burritos var det bums i sang. Jag (Sabina) har fortfarande inte vagat ligga i motellens lakan sa jag sover sott i mina reselakan och pa resekudden. Haha! Backpacker, yeah right....

Vi har verkligen forsokt hitta datorer med internet samt mojlighet att ladda upp bilder. Men det ar sjukt svart ska ni veta! I Niagara hade de inte ett enda internetcaf'e, sa det kara Pappa kanske ar en affarside istallet for flytten till Thailand?

Hoppas ni har det bra hemma, vi saknar er alla!
KRAM

PS: Bensinen har ar sjukt billig! 66 mil kostade oss 318:-. Pa alla TV kanaler pratas det om hur bensinen har blivit sa himla dyr och om hur folk ska ha rad i framtiden. Haha! Kanns ju nastan kul att tanka for 6:- litern. Vad kostar bensinen hos er nu? : )


Kommentarer
Postat av: Linda

oj herre gud, jag hade nog kissat på mig om det hände mig :) är ju tur att Carl har ett sånt babyfase:) hahah



ni har verklogen ert livs semester, allting låter så sjukt kul, är så avis. och jag saknar er sååååå mycket. men jag måste säga, bloggen var ett bra initiativ, känns inte som att du är helt borta :)



puss puss

2008-07-25 @ 07:31:45
Postat av: pappa

Internetcafé ? Jag ? kan ju knappt själv,men att njuta av den Thailändska solen,DET KAN JAG !!!!

Ha det fortsatt roligt nu

Kram//Pappa

2008-07-27 @ 16:48:40
Postat av: pappa

P.S Bensinen kostar 13.04 (fredag) D.S

2008-07-27 @ 16:52:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0