Bröllop

Finns det något vackrare än ett bröllop? En dag som tagen ur en saga, där alla är på bra humör, uppklädda, dansar, äter gott och har en fantastisk kväll. Så hade säkert dagen sett ut om det inte hade varit för ett väldigt stort problem - MIG!
Pappa, Nathalie, Carl och jag skulle vara på plats i Långasjö kyrka (utanför Emmaboda) vid 17.00. Då skulle vi hinna mingla och prata med alla 75 gäster innan vigseln skulle starta 17.30. So far so good.

Jag och Carl skulle hämta resten ute i Smedby vid 16.00. När pappa ringer vid kvart i för att påminna mig blir jag plötsligt stressad och börjar skälla på honom. Förlåt papi! Vi kommer snart! Lite småsur lägger jag på luren och fortsätter göra mig i ordning. 1 minut senare ringer pappa igen och säger: På min inbjudan står det att bröllopet börjar halv fem. 16.30 Fan jag hade tagit fel på tiden, och inte med en kvart, med en hel TIMMA!
PANIK! Det tar minst en timma att köra till Långasjö vilket betydde att vi skulle missa hela bröllopet! Jag har aldrig varit så uppjagad i hela mitt liv. Jag skakade i hela kroppen och började hyperventilera. Jag skämdes och var arg på samma gång, deb här dagen hade jag sett fram emot så länge och nu skulle jag missa den! Jag skrek och grät hela vägen från Smedby till Långasjö. Till och med Carl blev rädd för mig. Jag var i chock!

Hur som helst, vi körde till Långasjö på 25 minuter, tur att det inte var några poliser ute just den dagen. Precis när vi parkerat bilen klockan 16.28 och ska börja springa in till kyrkan kommer bruden och brudgummen gåendes uppför kyrkgången. Jag grät igen för att de var så vackra och skrek förlåt. Vi försökte lugna oss innan vi gick in i kyrkan. Kan ni fatta att allas blickar vändes mot oss när vi småsprang in i kyrkan. Oh my gosh! Med en minut till godo startade vigseln. Jag grät mig igenom hela. Festen efteråt var underbar! Jättegod mat och massa dans, tal och lek. Ett underbart bröllop som jag aldrig ville skulle ta slut. Tack Henrik och Magdalena för ett fantastiskt bröllop och all lycka till i framtiden!

Henrik och Magdalena Utanför kyrkan                                                    Kyss!

  Henrik älskad kusin och brudgum                            Love you                                    

                                                          




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0