Vad är det som händer?

Jag som inte är helt förtjust i detta med jul ställde klockan på åtta (jorå du läste helt rätt) och drog till Maxi för att inhandla alla ingredienser som behövdes till diverse julgodisbak. Vad detta extremt tidiga ryck innebar har jag ingen aning om men vad jag däremot är helt säker på är att innan klockan slagit 11 idag på förmiddagen hade jag bakat 200 knäck. Hepp på den du! 

Tog dock en välbehövlig paus i bakandet och drog in till stan för att köpa lite nya blommor. Sa till mig själv att jag bara skulle handla blommor. Inget annat. Som vanligt misslyckas jag på den punkten.

På eftermiddagen fick jag besök av två finfina små tjejer och tillsammans bakade vi Rocky Roadgodisar och tittade på tecknade figurer på Youtube. En sådan där mysig stund där jag för en sekund började fundera på det där med egna barn. Slutade dock fundera när tjejerna gick hem igen.

Tro ni att min dag tog slut där? Nej nej. Nu har jag precis kommit hem från första delen av årets julfirande. Skinkmackor, tomtegröt och förtidiga julklappar. Härligt. Nu har nästan jag lite julkänsla i kroppen och det är ju bara måndag än...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Så duktig du är Sabina! Blev knäckisarna goda?



Stor julkram till dig

2009-12-22 @ 11:59:50
URL: http://rebeccalagarmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0